HORARI:
Dill a Div de 08:00h a 20:00h
Diss de 08:00h a 13:00h
TRUCA ARA:
972 26 15 30

Consells per tenir cura del cotxe en els mesos de més calor

Consells per tenir cura del cotxe en els mesos de més calor

  • L’arribada de les altes temperatures afecta negativament el rendiment del motor que perd fins a un 15% de la seva potència.
  • Aquest estiu es preveu que més d’un milió de vehicles necessitin assistència.
  • Coches.com elabora una llista de consells per protegir el teu cotxe davant la calor.

Tot i que enguany es resisteix, sembla que l’estiu i la calor ja són aquí. Les previsions per a aquest estiu diuen que uns 1,3 milions de vehicles necessitaran assistència en carretera, una mitjana de 14.100 vehicles al dia.

La calor afecta negativament el rendiment del motor i aquest perd potència. A més, augmenta el risc d’avaries. Per exemple, el 35% dels automòbils que acudeix al taller durant l’època estival ho fa com a conseqüència d’una avaria en el seu sistema d’aire condicionat o de climatització, segons dades del Grup Xarxa Europea de Garanties de Vehicles (REGV).

Per a això, és recomanable protegir el cotxe del sol i la calor. Coches.com ha elaborat una sèrie de consells per cuidar el cotxe i per al correcte funcionament de l’aire condicionat durant els mesos d’estiu:

  • Vigila la temperatura del motor. L’indicador sol estar al tauler de control al costat de l’indicador de combustible. En fred, estarà en la posició més baixa, però als 5-10 minuts hauria d’assolir la temperatura òptima (uns 90 graus). Això sí, l’agulla mai ha d’arribar a la zona vermella si no vols cremar el motor.

Si ho fa, una solució d’emergència és posar la calefacció del cotxe al màxim possible, ja que així t’alliberes calor del motor i evites un mal major.

  • A l’estiu els pneumàtics arriben a una major temperatura, sobretot circulant ràpid. Si portem la pressió massa baixa, la banda de rodament s’escalfarà més encara, alguna cosa que escurçarà la seva vida fins a un 15%. Per això, entre els nostres consells per posar el cotxe a punt abans de fer un viatge, recomanem revisar la pressió de les rodes. Els pneumàtics són susceptibles de patir problemes com a conseqüència directa de les elevades temperatures de l’asfalt. El 2012 es van produir al voltant de 150.000 punxades durant els mesos d’estiu.
  • Per frenar, les pastilles de fre freguen contra el disc. Això genera calor ia l’estiu les temperatures que arriben són encara majors. A més, causa de la calor exterior, és més difícil la seva refrigeració. Aquestes circumstàncies provoquen que sigui més fàcil que els frens es sobrecalienten. El cotxe frena molt menys i s’escurça la vida del líquid de frens i els discos poden deformar-se. Per a un bon manteniment dels frens, en baixades perllongades, utilitza marxes curtes per trepitjar menys els frens i evitar la conducció agressiva.
  • Intenta aparcar a l’ombra, sobretot en les hores centrals del dia. Tingues en compte també els moviments del sol, potser en el moment de deixar el cotxe es quedi al sol, però a l’estona estarà a l’ombra. Sempre col·loca-1 para-sol al parabrisa davanter (i si vols també al cul) i utilitza protectors per al volant. T’evitaràs aquests “moments terribles” de tornar a conduir i cremar-se les mans, la qual cosa augmentarà la teva seguretat.
  • Renta el cotxe de forma regular. Els més sibarites poden utilitzar cera amb absorbent per raigs ultraviolats, que protegeix la pintura del cotxe dels danys causats pel sol. Les parts de cuir i vinil de l’interior requereixen també una neteja especial perquè no es facin malbé ràpidament.
  • L’aire condicionat. Assegura’t que el sistema de refrigeració del cotxe està en perfecte estat. Si no funciona bé, la calor de l’estiu farà que el motor es reescalfi molt més fàcilment, el que augmentarà el risc d’avaries. El millor per evitar que algun dels components de l’aire condicionat es faci malbé és evitar usar-lo a màxim rendiment. És més eficaç, més ecològic i menys agressiu per al sistema arrencar i iniciar la marxa amb les finestretes obertes i connectar-lo una mica més tard, quan la temperatura interior s’iguali amb la de l’exterior.
  • Convé, a més, que no passi molt temps aturat. És recomanable posar-lo en funcionament també a l’hivern, perquè el compressor arrencada. Així els fluids circularan pel sistema i s’evitaran obstruccions. Pots utilitzar-lo per desentelar els vidres a l’hivern, una tasca per a la qual l’aire condicionat és clau.
  • Un element important és el filtre d’aire de l’habitacle. S’encarrega d’aturar les impureses i el pol·len abans que l’aire passi del carrer cap a l’habitacle. Amb el pas del temps acumula pols, pol·len, bacteris i altres residus, per aquest motiu els fabricants recomanin canviar-almenys un cop l’any o cada 15.000 quilòmetres, o fins i tot abans si sols circular per terrenys bruts.

Per què fa pudor l’aire condicionat?

De vegades, en vehicles vells, l’aire condicionat té una olor desagradable. Aquest mal olor procedeix del propi sistema. Al llarg del temps s’ha anat acumulant humitat en els conductes i, amb el pas del temps, aquesta humitat fa que apareguin bacteris i floridura. Els sistemes d’aire condicionat es dissenyen per minimitzar aquestes acumulacions d’humitat, però no sempre s’aconsegueix.

Es tracta d’un lloc tancat amb aires freds i líquids, així que no és fàcil evitar aquestes acumulacions que a més després s’envien directament a l’interior de l’habitacle. Una manera de prevenir-és utilitzar la calefacció de tant en tant, per eliminar l’excés d’humitat que genera l’ús de l’aire condicionat en els conductes.

L’ideal és desmuntar el sistema per complet, per assecar-lo i netejar-lo bé. Això suposa un cost important de temps (si saps fer-ho tu mateix) o de diners (si vols que ho faci un taller). La solució més factible està en els purificadors. Costen al voltant de 100 euros i combaten des olors corporals als que produeixen els fongs i bacteris en el sistema d’aire condicionat del vehicle, mitjançant generadors d’ozó o de ions.

Posted ByJaisaOnagost 9,2016

Jaisa