HORARI:
Dill a Div de 08:00h a 20:00h
Diss de 08:00h a 13:00h
TRUCA ARA:
972 26 15 30

15 tecnologies que pot incorporar el teu cotxe

15 tecnologies que pot incorporar el teu cotxe

En els últims anys, les tecnologies incorporades al nostre cotxe han evolucionat molt, fins al punt que molts conductors les consideren pràcticament indispensables a l’hora de comprar un automòbil. Sens dubte, poden fer-te la conducció més senzilla i segura.

Comunicació entre vehicles (V2V)

Aquesta tecnologia permet que els cotxes comparteixin informació entre ells, com l’estat del trànsit, les condicions del temps i fins al camí més ràpid per arribar a una destinació (basant-se en zones d’embussos o en les que algun agent extern fa que es perdi més temps si seguim certa direcció). Una altra evolució derivada d’aquesta és la comunicació cotxe / infraestructura, en la qual el vehicle és capaç de fer una lectura dels senyals de trànsit, com ara la posició de la llum dels semàfors. En ambdós casos, encara hi ha molta feina per davant. Un model que ja promet aquestes funcions és el nou Mercedes-Benz Classe E 2017.

Wi-Fi i LTE 4G

Algunes marques de cotxes ja ofereixen punts d’accés a Internet de tipus WiFi i LTE 4G, aquesta última una tecnologia de banda ampla sense fils que permet operar a gran velocitat. És una bona manera de poder connectar diversos dispositius mòbils a l’cotxe sense gastar dades de la teva tarifa mòbil. Això sí, cal pagar una tarifa mensual per tenir aquest servei a la teva automòbil.

Bluetooth/h2>

Molt popular i estesa en pràcticament tota la gamma que tenen les marques, encara que segueixen incloent-se com un extra, com en el cas de la majoria de tecnologies vistes en aquest article. De moment, és una bona alternativa per tenir el nostre telèfon mòbil connectat sense fils al sistema d’informació i entreteniment del nostre cotxe, i pot reproduir la música, utilitzar les seves aplicacions i fins a realitzar trucades mans lliures. El futur apunta a la possibilitat que el Smartphone pugui substituir la tradicional clau

Control per veu/h2>

La tecnologia de control per veu està força estesa i és pràcticament un obligat quan tenim Bluetooth al cotxe. Permet gestionar funcions del mòbil amb tan sol prémer un botó i donar una ordre per veu. D’aquesta manera, es redueix la pèrdua d’atenció a la carretera.

Apple Car i Android Acte

Els dos sistemes operatius mòbils més estesos en el món s’han preocupat de ser compatibles amb els sistemes d’informació i entreteniment dels cotxes. D’aquesta manera, hi ha aplicacions instal·lades al mòbil que poden ser usades des dels comandaments de control del vehicle.

Càrrega sense fil/h2>

Els punts de càrrega sense fil es van a anar estenent en el món de l’automòbil, una manera de carregar els nostres dispositius mòbils sense necessitat de cables. Tot i que la majoria de dispositius compatibles amb aquesta funció són Android, Apple s’està posant les piles i en 2017 ja farà possible aquest tipus de càrregues.

Actualitzacions instantànies i sense fils/h2>

Empreses com Tesla, en què les actualitzacions dels seus cotxes són constants, estan treballant en mètodes d’actualització de programari aèria, és a dir, que l’automòbil pot adquirir l’última actualització mentre circula, sense haver de acostar-se a un taller ni haver de descarregar el ‘upgrade’ a casa i portar-lo en un pen drive per instal al seu cotxe.

Càmera posterior/h2>

Aquest tipus de càmeres ajuda en les maniobres d’entrada i sortida d’un aparcament. Fins i tot molts dels models dels últims anys incorporen complexos dispositius amb sensors d’aparcament de quatre punts i fins a càmeres amb efecte 360º.

Detector d’angle mort/h2>

Potser una de les tecnologies més útils que s’han llançat al mercat. Ja s’està fent servir des de fa uns pocs anys en alguns models de cotxes, avisant de forma visual i fins i tot acústica de la presència d’un altre vehicle o obstacle a l’àrea cega que el mirall retrovisor no ens mostra.

Instrumentació digital/h2>

Les marques de cotxes estan prenent la iniciativa d’anar incorporant quadres d’instrumentació digitals, com en és el cas del Virtual Audi Cockpit de models com el nou Audi A5 o el del nou interior del Peugeot 3008 2017. Aquest tipus de pantalles són cada vegada més personalitzables i permeten al conductor triar entre diverses formes de mostrar la informació requerida.

Visió nocturna/h2>

Fabricants com BMW. Audi i Mercedes-Benz ja disposen de sistemes de visió nocturna que mostren en el quadre d’instruments imatges tèrmiques que detecten a persones i animals properes, molt abans que puguem apreciar a simple vista.

Head-up Display

Un dispositiu molt pràctica que reflecteix informació al parabrisa del cotxe, just a la línia de visió del conductor. Permet mantenir la vista a la carretera mentre fem una lectura de les indicacions del navegador, de la velocitat de marxa o de qualsevol altra informació que seleccionem.

Frenada automàtica

El sistema de frenada automàtica d’emergència està molt generalitzat entre les marques de cotxes i ja són bastants els models que permeten incloure-ho. Els més sofisticats compten amb senyals visuals i acústiques abans d’una possible col·lisió i arriben a frenar a fons si el conductor no reacciona. Molt interessant en zones d’embussos, en els quals les distraccions solen tenir com a conseqüència impactes a bja velocitat.

Conducció semi-autònoma

En certes condicions vials, cotxes de marques com Mercedes-Benz i Tesla ja poden conduir de forma autònoma a velocitats d’autopista / autovia. Però en realitat aquesta funció és considerada una conducció semi-autònoma, ja que no s’aconsella deixar anar el volant ni perdre el contacte visual amb la carretera. Això es deu al fet que l’automòbil pot requerir en qualsevol moment l’actuació del conductor. Recordem que no fa molt va morir la primera persona mentre conduïa, presumptament a manera autopilotat, el seu Tesla.

Aparcament remot

Ja hi ha cotxes que permeten que el conductor els manegi a baixa velocitat des del mòbil. D’aquesta manera, es poden aparcar i treure de l’aparcamientovehículos que entrin justos en una plaça d’aparcament, en la qual, per exemple, sigui impossible sortir de l’habitacle un cop estacionat. El BMW Sèrie 6 2016, els cotxes de Tesla i el Mercedez-Benz Classe E 2017 ja compten amb aquesta funció.

Posted ByJaisaOnsetembre 6,2016

Jaisa