HORARI:
Dill a Div de 08:00h a 20:00h
Diss de 08:00h a 13:00h
TRUCA ARA:
972 26 15 30

Així pots evitar les 9 averies de cotxe més cares

Així pots evitar les 9 averies de cotxe més cares

Un cotxe entre les teves mans sempre és una molèstia a la butxaca, per molt que t’agradi conduir. I com les despeses inevitables són uns quants, intentarem esquivar els evitables. Aquestes són les avaries de cotxe més cares, les que més has de témer. ¿I què pots fer per no patir-? No tot depèn de tu, però de tu depèn que et lliures almenys d’alguna.

1. TURBO

Aquesta és la peça que dóna vidilla al teu cotxe. La que et regala els cavalls que necessites al volant. El que fa aquesta turbina és prendre l’aire, comprimir i introduir-lo en el motor a gran pressió per injectar més potència. Però si s’espatlla pot arribar-te una factura d’entre 1.000 i 5.000 euros. La reina de les avaries més cares.

La bena abans de la ferida: al turbo pots cargártelo amb alguns errors en la conducció. Així que prevenció. El fonamental és que treballi amb calma i no s’escalfi en excés. Tres consells fàcils: deixa-ho al ralentí un parell de minuts en arrencar perquè es lubriqui bé. Després, no pugis de revolucions mentre el motor està fred (i, en general, com menys agressiu siguis, millor). Finalment, no apaguis el motor res més parar: deixa que el turbo es refredi una mica.

2. CAIXA DE CANVIS

No és l’avaria més habitual, però sí una de les més greus. Si tractes el canvi de manera descuidada i es fa malbé, l’ensurt es tradueix en una reparació que costa entre 1.000 i 3.000 euros, en funció del model.

La bena abans de la ferida: canvia de marxa amb suavitat i, encara que sembli una ximpleria, no et recolzis en la palanca de canvis. El pes pot general fregament indegut entre elements mecànics.

3. CASQUET DE BIELA

¿Casquet de què? Caldrà reconèixer que no és la peça més coneguda, no? Doncs et vas a portar un disgust si s’espatlla, perquè per arribar-hi cal desmuntar tot el motor. Calcula uns 1.800 euros. Per cert, la biela uneix el pistó i el cigonyal i, quan el casquet de la biela es trenca, cal actuar ràpid: si es trenca també el cigonyal, l’avaria s’acosta als 3.000 euros.

La bena abans de la ferida: creua els dits, perquè és qüestió de sort (i quants més quilòmetres, més possibilitats). Això sí, quant sentis un sotragueig sota el teu motor, corre a taller.

4. BOMBA DEL COMBUSTIBLE

La seva tasca és impulsar el combustible cap als cilindres. Perquè el motor funcioni de manera òptima i eficient, ha de fer amb la pressió justa. Un element de precisió que també està entre les avaries de cotxe més cares. En funció de les hores de treball, pot anar dels 700 als 2.000 euros.

La bena abans de la ferida: aquesta avaria es produeix quan el combustible conté restes d’aigua o metall, així que decanta’t pel de major qualitat possible.

5. CORRETJA DE LA DISTRIBUCIÓ

Aquest element sincronitza el moviment de vàlvules, pistons, arbres de lleves i pinyons perquè el motor funcioni. Ni més ni menys. Un trencament suposaria que les vàlvules colpegen els pistons, ocasionant una destrossa que pot suposar fins a 2.000 euros. I si la desgràcia et passa a alta velocitat, les peces trencades poden sortir disparades i trencar altres, encarint encara més la reparació. Sens dubte, una de les avaries de cotxe més cares.

La bena abans de la ferida: canvia-quan indica el fabricant, generalment quan suma entre 80.000 i 120.000 quilòmetres. O cada cinc anys, per evitar el trencament per descomposició. Si el teu cotxe fa servir cadena de distribució, una preocupació menys. No cal substituir-la; n’hi ha prou amb usar l’oli de motor que recomana el fabricant.

6. INJECTORS

Una fallada en els injectors és una altra de les avaries de cotxe més cares perquè són components cars, especialment en els cotxes dièsel. Canviar-costa uns 2.000 euros.

La bena abans de la ferida: torna al punt número set. La gasolina, com millor, millor (valgui la redundància). Encara que també poden fer-se malbé simplement per l’ús.

7. EMBRAGATGE

L’utilitzem constantment, així que sempre hi ha probabilitats que es faci malbé. I quan això passa, la conseqüència és una altra de les avaries de cotxe més cares: el cost es pot disparar fins als 1.300 euros.

La bena abans de la ferida: utilitza els peus amb cap. Pisa suaument i sempre fins al fons, perquè les marxes engranin bé. I no se’t passi mantenir el pedal trepitjat en els semàfors. Així cremes l’embragatge sense adonar-te’n.

8. JUNTA DE L’CULATA

La seva missió és unir la culata i el bloc de motor, i en el seu dia a dia està sotmesa a elevades temperatures i esforços elevats. La peça pot costar fins a 900 euros, al que cal sumar la mà d’obra.

La bena abans de la ferida: per evitar un excés de temperatura, revisa periòdicament el refrigerant del vehicle.

Font: El Pais

Posted ByJaisaOnoctubre 19,2016

Jaisa