HORARI:
Dill a Div de 08:00h a 20:00h
Diss de 08:00h a 13:00h
TRUCA ARA:
972 26 15 30

La història del cinturó de seguretat i els motius per fer-lo servir

La història del cinturó de seguretat i els motius per fer-lo servir

Encara moltes persones segueixen sense utilitzar-lo, tot i que s’ha demostrat que redueixen en un 90% el risc de mort.

A Espanya l’ús del cinturó de seguretat és obligatori tant en els seients davanters com del darrere i en cas de no fer-ho suposarà una multa de 200 euros, tres punts menys al carnet de conduir i possibilitat de retirada del carnet de conduir durant tres mesos. Van començar a utilitzar-se en aeronavesen la dècada de 1930 i, després d’anys de polèmica, el seu ús en automòbils és actualment obligatori en molts països.

El primer registre d’utilització de cinturons de seguretat en un automòbil, data de finals de la dècada dels 40, quan el 1948 l’industrial Preston Tucker va presentar el cinturó de seguretat com una opció per reduir les morts en accidents de trànsit. Aquesta innovació va ser presentada en l’únic model que va arribar a produir, el Tucker Torpedo. La idea de Tucker va ser represa en 1956 per Ford, una signatura que va presentar el seu propi cinturó de seguretat com a opció d’equipament, dins el paquet de seguretat «SafeGuard». De tota manera, el mèrit del primer cinturó de seguretat muntat de sèrie com a equipament estàndard en vehicles de producció se li ha otrorgar a Volvo, que el incorpor’o en el seu model Amazon de 1959.

Actualment els cinturons de seguretat posseeixen tensors que asseguren el cos en el moment de l’impacte mitjançant un ressort o un tret (tensor pirotècnic). El cinturó s’ha de col·locar el més enganxat possible, pla i sense nusos o es dobleguen.

Tot i haver-se demostrat que és un dels sistemes més senzills i eficaços per a un viatge segur, encara són moltes persones les que es neguen a utilitzar-lo. Segons les dades de l’empresa de lloguer d’automòbils SIXT, pot reduir fins a un 90% el risc de mort en cas de col·lisió frontal. Les xifres oficials de la DGT ho deixen clar: el 22% dels conductors i passatgers morts en turismes i furgonetes el 2016 no portaven posat el cinturó.

La funció principal del cinturó de seguretat és impedir que els ocupants d’un vehicle surtin acomiadats en cas d’accident. La seva utilització redueix en un 90% el risc de mort i de ferides greus al cap en cas de col·lisió frontal. A més, redueix en un 75% el risc de ferides, fractures i lesions d’altres tipus.

Redueix a la meitat el risc de mort o ferides greus en cas d’abast, fins i tot aquesta reducció del risc pot arribar al 80%. Impedeix que els ocupants surtin acomiadats del vehicle en cas de col·lisió.

A més l’ús del cinturó evita que un ocupant lesioni a un altre ocupant. Si els ocupants del darrere no porten posat el cinturó el risc que colpege mortalment un passatger davanter és fins a vuit vegades superior.

Una de les seves funcions és distribuir les forces del xoc entre les parts més forts del cos, el pit i la pelvis. L’objectiu és que la pressió que suporti el cos i el risc de lesions sigui el menor possible en cas de frenada brusca. Finalment, el cinturó de seguretat i el coixí de seguretat funcionen de manera complementària. Si no s’utilitza el cinturó, l’impacte de l’ocupant contra el coixí de seguretat pot ser mortal. I a més, no utilitzar el cinturó de seguretat comporta el risc que l’assegurança de responsabilitat civil no es faci càrrec de les despeses i danys en cas de patir ferides.

Font: ABC

Posted ByJaisaOnmarç 22,2017

Jaisa

leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>