HORARI:
Dill a Div de 08:00h a 20:00h
Diss de 08:00h a 13:00h
TRUCA ARA:
972 26 15 30

Consells útils

El nombre creixent d’equips electrònics en cotxes i les noves tecnologies com a sistemes de Start/Stop o frenat amb recuperació d’energia, requereixen bateries d’alt rendiment. Les fonts d’energia convencionals, per exemple, es sobrecarreguen aviat amb l’arrencada freqüent del motor.

Per contra, models de bateria especials com el S6 AGM i el S5 EFB de Bosch ofereixen molta més potència i poden resistir un major nombre de cicles de càrrega. A Jaisa estarem encantats d’oferir-te informació addicional, ja que la bateria més barata no és sempre la millor opció. També és convenient recordar que, per motius de seguretat, les bateries col·locades a l’habitacle del vehicle han d’estar a prova d’explosions.

Per a més informació sobre la diferències entre els models de bateria EFB i AGM i veure la gamma completa de bateries Bosch, fes click aquí.

Coneixes l’estat actual de la teva bateria? La majoria dels conductors no li presta atenció fins que tenen una avaria o el seu cotxe no arrenca. La millor solució és realitzar una comprovació freqüent de la bateria en un taller Bosch Car Service. Sembla més lògic passar uns minuts al taller d’esperar durant hores a que aparegui el servei d’avaries.

També pots fer aquesta comprovació de la bateria tu mateix amb el carregador de bateria C3 o C7 de Bosch. Això garanteix que la bateria sempre estigui a punt i completament carregada: és ràpid, fàcil i sense cap risc. Amb el carregador C7 fins i tot és possible recarregar totalment bateries descarregades amb només prémer un botó.

Sabies que 1 de cada 3 avaries es deu a una bateria defectuosa? Però el problema no és sempre la mateixa bateria, hi ha altres components que també poden ser la causa de la decisió. En altres paraules: si el teu vehicle no arrenca, no se solucionarà el problema només amb substituir la bateria. Per tant, és aconsellable buscar altres possibles causes per evitar haver de fer una altra visita al taller i així estalviar temps, diners i molèsties.

A més d’un temps d’emmagatzematge excessiu, un dels motius principals de la fallada de la bateria és el que es coneix com a descàrrega total. En aquest procés s’esgota la capacitat total d’una sola vegada. El dany de la bateria quan es produeix això pot ser considerable, depenent del període de temps que no s’hagi conduït el vehicle. Conseqüències: pèrdua de potència, impossibilitat de recàrrega, reducció important de la vida útil.

Potser et sorprengui saber que a les bateries els agrada el fred. Durant la calor de l’estiu l’abrasió és molt més alta que en els mesos d’hivern; però, a causa del oli viscós i fred del motor, la bateria ha de superar majors exigències que desencadenen en errors.

Els carregadors de bateria C3 i C7 de Bosch tornen la vida a les bateries de manera ràpida i còmoda. El carregador C7 pot fins i tot recarregar totalment sense esforç bateries descarregades. Perquè puguis passar l’hivern sense cap problema. Pots trobar més informació sobre carregadors de bateria de Bosch, accessoris útils i bateries de cotxes a: Lloc web de carregadors de bateries.

És segur recarregar bateries?

No hi ha de què preocupar! El sistema de càrrega electrònica dels carregadors de bateries C3 i C7 Bosch, comproven automàticament la càrrega que necessita o pot acceptar de veritat la bateria del teu cotxe, independentment del tipus de bateria de què es tracti. Però recarregar és totalment segur en qualsevol cas: en tractar-se d’una operació que consisteix a prémer un botó, un ús incorrecte és gairebé impossible i els terminals romanen sense energia si no estan connectats als connectors o ho estan de manera incorrecta. Això vol dir que pots carregar la bateria del teu cotxe sense cap risc i, si cal, sense haver de treure-la del vehicle.

Per fi vacances! Però mentre tu et poses còmode i et relaxes el teu cotxe té molt al que enfrontar-se. L’alta velocitat, el pesat equipatge, la calor i les costes suposen una enorme tensió, no només per als frens. Per assegurar-te que el teu cotxe arriba al seu destí de manera segura, val la pena tenir en compte alguns aspectes importants abans de sortir de viatge:

  • La pressió d’inflat dels pneumàtics s’hauria d’ajustar al pes total del vehicle per aconseguir una conducció més segura i per reduir el consum de combustible i el desgast del pneumàtic. Es pot trobar informació important en el manual del propietari, a la part interior de la tapa del dipòsit, al lateral de la porta oa la nostra guia de pneumàtics.
  • No carreguis el vehicle per sobre dels límits especificats en els documents del vehicle.
  • Comprova l’estat del gat, el joc d’eines, el triangle d’emergència i la farmaciola de primers auxilis i substitueix el que sigui necessari.
  • Comprova els nivells del líquid de l’eixugaparabrises i del anticongelant.
  • Comprova el nivell de l’oli i omple’l de ser necessari.

Tens idea de quanta força es pot generar dins d’un vehicle en una frenada d’emergència o en un accident? Els objectes que volen al voltant són sovint els causants de la ferides greus dels ocupants. Aquestes situacions no s’haurien de produir mai si es compleixen els següents punts en carregar el seu vehicle:

  • Els objectes pesats s’han de col·locar a la part inferior del maleter, directament sota el respatller.
  • No apilis mai equipatge per sobre de l’alçada dels respatllers en monovolums i furgonetes familiars si no hi ha una adequada separació.
  • Intenta no deixar cap buit i col·loca els equipatges individuals el més a prop possible uns dels altres.
  • Fixa la posició de càrrega o fes servir estoretes antilliscants.
  • Assegura’t que la visió del conductor no està obstaculitzada en cap direcció.
  • El triangle d’emergència i la farmaciola de primers auxilis han d’estar sempre accessibles.

Unes vacances llargues, un maleter petit… encara que no hi ha res com tenir suficient espai al vehicle, els porta-equipatges poden proporcionar espai d’emmagatzematge addicional. Però encara enmig de tota l’emoció, cal seguir assegurant la càrrega correctament per garantir que no es perd res durant el viatge. Cal prestar sempre atenció als següents punts:

  • No superis mai la càrrega màxima permesa al sostre del teu vehicle.
  • No superis el límit de càrrega del portaequipatges.
  • Col·loca al sostre només l’equipatge més lleuger possible.
  • Recorda que el pes addicional modificarà el centre de gravetat del vehicle i com es comporta.
  • Si el portaequipatges del darrere que utilitzes tapa les llums del darrere, assegurat que té les seves pròpies llums.
  • Durant el viatge comprova amb freqüència que l’equipatge situat a la part exterior del vehicle està assegurat correctament.

Portar la teva pròpia caravana és la solució ideal si vols ser independent i acampar on vulguis. A més d’oferir una gran comoditat també comptes amb espai suficient per a equipatge addicional. Però per assegurar-te que arribes al seu destí sense incidents, hauràs de tenir en compte determinats elements a l’hora de col·locar el teu equipatge i conduir:

  • Quan sigui possible assegura l’equipatge amb corretges o fa servir estoretes antilliscants.
  • Col·loca sempre els elements pesats en el medi i directament sobre l’eix per garantir una adherència òptima en carretera i ajudar al frenat.
  • Condueix amb la major cura possible, ja que les distàncies de frenada són més grans i es redueix la retenció.
  • Si la caravana comença a derrapar o virar, deixa anar l’accelerador a poc a poc i intenta mantenir el vehicle i la caravana en marxa girant el volant en sentit contrari amb precaució.

No escullis l’hora d’inici només d’acord amb la situació actual del trànsit. La corba de rendiment habitual del trànsit és un factor més important.

Sabies què…? La majoria de la gent rendeix millor al matí (8.00 – 12.00) i al principi de la tarda (entre les 16.00 i les 19.00). La concentració tendeix a disminuir al migdia (entre les 14.00 i les 16.00) i en particular després de la mitjanit. Per tant, recomanem començar el més aviat possible per als viatges llargs i fer una parada llarga cap a les 14.00. No és molt bona idea començar un viatge a última hora de la tarda a causa que el nivell de concentració és més baix i hi ha pitjor visibilitat.

Amb tota l’agitació de preparar un viatge és fàcil oblidar detalls importants. Així que abans de començar et recomanem que et prenguis un temps per tornar a comprovar els següents punts:

  • Has assegurat la càrrega correctament?
  • Has adaptat adequadament els recolzacaps acord amb les teves necessitats i les dels passatgers?
  • Estan els seients dels nens assegurats fermament i tots tenen posat el cinturó de seguretat?
  • Has agafat tots els documents necessaris (passaport, visat, carnet de conduir, documents de viatge, medicines, certificats de vacunació, documents de l’assegurança mèdica, diners, targeta de crèdit, etc.)?
  • Coneixes totes les normes importants per conduir en altres països (límit de velocitat, llum de circulació diürna, armilla reflectant obligatori, peatges de carreteres i túnels, etc.)?

El temps que pots estar assegut al volant depèn, sobretot, de la freqüència amb què descansis i de com actuïs llavors. Com més temps condueixis sense descansar les teves reaccions seran més lentes i el risc d’accidents més gran. El nostre consell: realitza el primer descans després de tres o quatre hores com a molt i respira aire fresc. Abans si viatges amb nens.
Sabies què…? La corba de rendiment experimenta una forta caiguda entre les 14.00 i les 16.00 de la tarda. Per ajudar a prevenir el cansament, planifica un descans d’almenys 30 minuts en aquest període, evita els menjars pesats i reparteix els àpats al llarg del dia.

Vigila els senyals de perill: vista cansada, badalls constants i disminució del temps de reacció són signes del perillós microsomni al volant.

Una posició incorrecta de les llums no només suposa un perill per al conductor, sinó també per a la resta d’usuaris de la carretera. No només no proporcionen il·luminació suficient, també poden enlluernar els conductors dels vehicles que circulen en sentit contrari. Per tant, és important comprovar les seves llums freqüentment per garantir una conducció segura en tot moment. Els tallers Bosch Car Service també poden ajustar els fars halògens per tu. Recorda: amb els sistemes de fars halògens hauria d’ajustar sempre el rang si el maleter està molt carregat. Els sistemes de fars de Xenon / Litronic ja ho fan automàticament per tu.

Seguretat, el que compta és una col·locació correcta

Recomanació, porta el teu vehicle a qualsevol taller Bosch Service per comprovar els llums sense cost. Si observem algun defecte les col·locarem de manera correcta i si tot és correcte, t’ho confirmarem.

Sabies que les llums de circulació diürna són obligatòries en 20 països de la UE? Les positives estadístiques d’accidents en aquests països parlen per si soles. Els cotxes que circulen amb llums d’encreuament són més fàcils de veure en condicions de boira, neu o pluja. No obstant això, conduir amb llum d’encreuament “normal”; també comporta un major desgast de les bombetes. Per aquest motiu Bosch ha desenvolupat potents bombetes com Plus 90, amb una eficàcia lluminosa excepcional, o Longlife Daytime, que és especialment duradera. Per aquest motiu els conductors puntuen amb bones notes les bombetes Bosch, ja que permeten conduir amb els llums sempre encesos en qualsevol moment del dia o de la nit.

Els fars antiboira davanters i posteriors augmenten la seguretat a la carretera però hi ha certes condicions que regeixen el seu ús.

Elements que s’han de tenir en compte:

Els fars antiboira només s’haurien d’encendre si la pluja, la boira o la neu impedeixen greument la visibilitat. Només s’haurien d’usar els fars antiboira si la visibilitat és inferior als 50 m.

Una bona visibilitat depèn en gran mesura de la qualitat dels eixugaparabrises. Després de tot, els eixugaparabrises realitzen més de 750.000 cicles de netejat, que corresponen a una àrea equivalent a 80 camps de futbol. I per si això no fos suficient, també han de suportar les condicions més dures:

  • Fluctuacions de temperatura entre -30 ° C i 80 ° C, amb exposició a la llum solar directa.
  • Brutícia, insectes, gel, etc. a la lluna.
  • influències químiques

Fins i tot els que millor veuen tenen problemes de visibilitat quan les escombretes dels eixugaparabrises estan gastades. Tot i així, la majoria dels conductors no canvien els eixugaparabrises fins que el soroll que acompanya cada canvi de direcció es converteix en alguna cosa molest i per llavors ja és realment molt tard. La infografia mostra quan és el millor moment per canviar els eixugaparabrises.

Una col·locació incorrecta dels braços de l’eixugaparabrises pot ocasionar ratllades i taques greus, així que el més aconsellable és que això ho faci un professional. En Bosch Car Service tenim professionals especialitzats que s’ocuparan de col·locar els eixugaparabrises de manera adequada o, si cal, equipar el seu vehicle amb nous productes de qualitat Bosch per garantir una neteja òptima fins i tot en les condicions climàtiques més difícils.

La brutícia, la pols i els insectes creen una pel·lícula en la lluna que normalment no es pot eliminar només amb aigua, pel que representa un perill potencial. La resposta és un netejavidres especial que també impedeixi que a l’hivern es formi gel a la lluna. Aquest producte es pot adquirir a les botigues ja barrejat o en forma concentrada. Important: la proporció de barreja correcta és essencial per aconseguir l’efecte desitjat.

Sabies què…? Un vehicle amb pneumàtics d’estiu circulant en una carretera amb neu necessita 43 metres per frenar a una velocitat de 50 km / h. Amb els pneumàtics d’hivern només cal una distància de 35m, en altres paraules, 7m menys. Això es deu al fet que els pneumàtics d’estiu ja no proporcionen l’adherència necessaria a temperatures inferiors a 7°C. Gràcies a la barreja especial de goma utilitzada i al seu dibuix amb solcs addicionals (més aspre i normalment més profund) els pneumàtics d’hivern asseguren una millor adherència.

Viatja segur tot l’any amb els pneumàtics adequats.

Les estadístiques indiquen que el risc d’un accident és 6 vegades major a l’hivern que a l’estiu. És més: quan es produeixen accidents les asseguradores tendeixen a fer part de la culpa als conductors de vehicles que no tenen els pneumàtics adequats (especificats legalment). Així que abans d’utilitzar el teu vehicle és millor que facis un cop d’ull a les condicions climàtiques i canviïs als pneumàtics d’hivern si és oportú.

Les rodes no són l’únic element que suporta el pes d’un vehicle, l’aire que contenen també exerceix una part important. El risc per a la seguretat augmenta en cada viatge si la pressió d’inflat és massa baixa:

  • La distància de frenada és excessivament llarga.
  • Hi ha un major risc de dany del pneumàtic causat per una generació de calor excessiva.
  • Augmenta el consum de combustible a causa d’una major resistència a la rodadura.

Utilitzes normalment un netejador a pressió en el teu cotxe? Si és així, és important que prestis especial atenció en netejar els pneumàtics. Un raig d’aigua calenta concentrat des de prop pot causar un dany considerable, ja que la pressió de l’impacte provoca un augment de la temperatura del material del pneumàtic i es formen petites butllofes a la goma, de manera que es debiliten. Possibles conseqüències: explosió sobtada dels pneumàtics amb càrrega pesada o a gran velocitat.

Punts clau en la neteja dels pneumàtics:

  • Mantingues una distància d’almenys 20 cm entre el final de la pistola i el pneumàtic.
  • Utilitza un raig d’àmplia difusió millor que un concentrat.
  • Encara que hi hagi brutícia persistent no dirigeixis mai el doll a un punt concret, sinó mou-lo de manera constant d’un costat a un altre.

Hi ha tres factors importants que s’han de tenir en compte: l’edat, la profunditat del dibuix i els possibles danys. No oblidis que la profunditat mínima del dibuix exigida per llei és de 1,6 mm. La nostra recomanació: substitueix els pneumàtics d’estiu quan la profunditat del dibuix sigui menor de 3 mm i de 4 mm com a molt en el cas dels pneumàtics d’hivern. A més els pneumàtics també s’haurien de canviar si tenen més de 10 anys, encara que la profunditat del dibuix sigui encara l’adequada. L’edat d’un pneumàtic es pot comprovar en el nombre DOT de quatre xifres estampat en el mateix. Les dues últimes xifres indiquen l’any de fabricació i les dues primeres les setmana de fabricació.

El nostre consell per a una correcta comprovació:

Introdueix una moneda de 2 euros (una moneda d’1 euro per als pneumàtics d’estiu) a la ranura on el dibuix sigui menys profund. Si no es veuen les estrelles de la moneda, el dibuix encara és adequat.

Tots els anys a l’hivern, succeeix el mateix problema ¿què fem amb els pneumàtics d’estiu? Una opció és emmagatzemar-los en el nostre taller, i per a això pots preguntar-nos sobre el nostre servei complet de pneumàtics. Però si decideixes emmagatzemar les rodes o pneumàtics a casa, és important prendre nota del següent:

  • Per anar bé emmagatzemar els pneumàtics en un lloc sec, fosc, fresc i amb una mica de ventilació.
  • Les rodes es poden penjar, col·locar en suports per a llantes o tombades.
  • Els pneumàtics sense llantes s’han d’emmagatzemar sempre en posició vertical.

Saps que l’hivern ja és aquí quan les finestres es gelen i els panys de les portes es congelen. Hi ha algunes coses que sempre hauries de tenir a mà per fer front a totes les eventualitats:

  • Rascador de gel, raspall i pala plegable, per treure la neu i el gel del teu cotxe.
  • Catifes de goma, que t’ajudaran a posar-se en marxa en cas d’emergència.
  • Manta de llana, en cas que hi hagi grans embussos o per usar-les en posar les cadenes de neu.
  • Cadenes de neu, per mantenir el vehicle en moviment fins i tot en condicions hivernals extremes.
  • Cables d’arrencada, per solucionar problemes amb l’arrencada o per ajudar a solucionar un altre tipus de problemes.

Ajudar a arrencar un vehicle és molt senzill. Per evitar curtcircuits s’han de tenir en compte els següents punts:

  • Totes dues bateries han de tenir la mateixa tensió elèctrica (12 V).
  • La carrosseria dels 2 vehicles no pot estar en contacte.

La seqüència correcta és fonamental:

  • Connecta el terminal vermell (A) amb el connector positiu de la bateria descarregada.
  • Connecta el terminal vermell (B) amb el connector positiu de la bateria carregada.
  • Connecta el terminal negre (A) amb el connector negatiu de la bateria carregada.
  • Connecta el terminal negre (B) al motor o a la massa de la carrosseria (atenció: no connectar mai el terminal al connector negatiu de la bateria descarregada, ja que les espurnes podrien encendre gasos explosius).
  • Arrenca el motor.
  • Desconnecta els terminals en ordre invers.
  • Si vols més informació i altres consells útils visita nostra.

Les condicions meteorològiques de l’hivern de vegades poden fer que conduir suposi un autèntic repte. Les següents indicacions et poden ajudar a dominar fins a les situacions més difícils:

  • Com a norma general sempre hauries adaptar el teu estil de conducció a les condicions climàtiques.
  • Estigues atent a les diferents condicions de la carretera (superfície mullada, fulles, gebre, pegats de neu, etc.) ja que són responsables amb freqüència d’accidents.
  • En conduir amb gel o neu els pneumàtics comencen a perdre la seva adherència i les distàncies de frenada augmenten considerablement.
  • Adapta la teva velocitat a les condicions ambientals i mantingues una major distància respecte al vehicle de davant.
  • Evita les acceleracions i les frenades brusques, així com maniobres perilloses amb el volant.
  • Condueix a poc a poc en carreteres i pendents cobertes de neu per evitar que les rodes derrapen.

Conduir amb gel i neu per evitar que derrapen les rodes:

Comença a poc a poc en segona aixecant el peu de l’embragatge amb suavitat. Si és convenient, augmenta les càrregues per roda per a un millor adherència del pneumàtic.
Important per a vehicles de tracció davantera: fer front a les pendents amb la marxa enrere.
Important per a vehicles de tracció posterior: augmenta la càrrega en l’eix posterior carregant el maleter.

Fins i tot els millors pneumàtics d’hivern poc poden fer per contrarestar condicions climàtiques extremes. Hauràs de tenir en compte diversos punts sobre l’ús de cadenes de neu:

  • La mida de la cadena ha de ser l’apropiat per als pneumàtics.
  • Deixa les cadenes en un lloc del vehicle al puguis accedir fàcilment.
  • Col·loca sempre les cadenes a les rodes de tracció.

La conducció a l’hivern pot suposar molts reptes per als conductors, incloent pluja gelada, fortes nevades i boira densa. Pots confiar en els següents consells per garantir una bona visibilitat fins i tot en situacions complicades:

  • Condueix amb els llums encesos durant el dia.
  • Abans de sortir neteja el gel i la neu de totes les finestres i miralls.
  • Neteja els fars periòdicament.
  • Utilitza només els fars antiboira del darrere si la visibilitat és inferior als 50m.
  • Assegura’t que les escombretes de l’eixugaparabrises estan en bones condicions.
  • Cobreix la lluna i la finestra del darrere del teu vehicle quan el deixis aparcat.
  • Mantingues al màxim els nivells de líquid netejador i anticongelant en el sistema de l’eixugaparabrises.

VACANCES

Del 8 al 22 d'agost el taller romandrà tancat.

Disculpeu les molèsties.

Fins aviat!